Ir al contenido principal

There is an alternative future, Green Revolution



When we talk about the green revolution, we speak of the awareness and someone’s responsibility to protect the environment, this dates from 1980s, when the green issues started to become important.
The earth is 4 billion years old, whereas the man has only been around for 200 million years. However, we have squeezed all the natural resources without worrying about the consequences.
Nowadays, we can observe that since the industrial revolution, world energy consumption has grown steadily, and this has led to catastrophic incidents such as Chernobyl, oil spill from oil rigs or global warming. With this historical background, it is therefore clear that we have entered to another revolutionary stage, that of clean energy.

Renewable energies are increasing access to basic energy services in even the most remote areas, including heating, lighting and communications. Water pumping, wind turbines, micro hydro powered and biomass-based systems, solar pumps, hybrid mini-grids, and other renewable technologies are being employed in homes, schools, hospitals, and industrial areas of the developing world.
Sustainable development aims to build a clean planet in a caring environment. From now on, companies and institutions should focus on renewable energy to compete in a global market. It is estimated that within 25 years renewable energy will constitute 18% of global consumption, compared to 13% today. However, this value will not be enough to help mitigate the effects of global warming, so that is why, countries should make a greater effort to increase the share of clean energy.

The future is green. Iceland, Switzerland and Norway are among countries that respect the environment and enforce pollution control. Eco-neighborhoods, hybrid cars…There is a tangible sense of enthusiasm in this kind of projects, in how to construct a future using to alternative energy. We can do a lot more to harness the potential of our vast renewable sources of wind, water and sun.
Apart from those countries mentioned before, Spain is also increasingly involved in Eco-philosophy, trying to raise a generation that will live in harmony with sustainable energy. Our country has become the fourth largest producer of wind energy, behind China, USA and Germany, with an installed capacity of 21,150 MW during the first half of this year.

Furthermore, with the approval of the Renewable Energies Plan (PER) 2011-2020, Spain ratifies its aim of achieving 20.8% of its energy consumption from renewable sources by 2020. In this sense it a mechanism to enhance the power consumption from renewable sources (mainly solar and mini-wind) has been introduced in the PER. This encouraging figure means that, we can still return a little stability to the planet, helping to create a green world. A change that supports “energy democracy”, in Spain and around the world.

As the journalist and naturalist Joaquín Araújo said "The earth is our refuge, help protect it and take care of it as this is the future of many generations." As far as we are concerned this quotation is the best summary for this article, so let´s start thinking in an alternative future!

Comentarios

Entradas populares de este blog

Empresa de clavos García (Chiste con mensaje)

El otro día me encontre con un licenciado de Publicidad que hace tiempo que yo no veía.Le pregunté que tal veía el paorama, y el me contestó la pregunta con un chiste que decía; Un gallego llamado García abrió una ferretería a sólo unos metros del Vaticano, en Roma. Como publicidad, fuera de su establecimiento, el gallegó colgó un enorme crucifijo, y encima de éste puso un cartel luminoso que decía: "CLAVOS GARCÍA, 2010 AÑOS DE GARANTÍA". El escándalo fue mayúsculo. EL editor del Obsservatore Romano fue a conversar con el gallego. De la forma más fina posible le explicó que no se está permitido usar publicidad. El gallego, como hombre razonable que es, modifica su anuncio, reemplazando la figura del Cristo crucificado por una en la que JEsus solo tiene una mano clavada y con la otra saluda al público. Sobre la cruz hay un nuevo cartel luminoso: "ADIVINEN EN QUE MANO SE USÓ UN CLAVO GARCÍA" El escándalo ahora llega a manos del Papa, que horrorizado va en s

Modelo de las cinco dimensiones de Geert Hofstede

A nadie se le escapa que hoy día los negocios son inevitablemente globales o internacionales, pero esto acarrea el problema de como gestionar el entorno y las personas que en él se encuentran. Para ello Geert Hofstede, antropólogo holandés, mostró que hay agrupaciones culturales a nivel regional y nacional que nos muestran el comportamiento de las sociedades y organizaciones, para ello elaboró el "Modelo de las cinco dimensiones". 1)Distancia al poder: Esta dimensión muestra la diferencia entre poderes que existe en ese país. 2)Individualismo vs. Colectivismo: Se refiere al grado en que la gente espera valerse por sí misma o actuar en una organización. 3)Masculinidad vs. Feminidad: Se refiere al valor asignado a los tradicionales roles de los géneros. En una sociedad masculina, los hombres son los que tienen una carrera más lucrativa mientras que las mujeres no deben trabajar muy duro, por contra, en una sociedad femenina, las mujeres pueden ocupar puestos tradicionalme

Concurso de maquetas

¿Por qué se intenta encontrar el pelotazo en concursos? Es otra estrategia para conseguir el mejor resultado al menor coste. Es algo que funciona y que casi siempre tiene buenos resultados, ya que el mero hecho de competir hace que se pueda observar que propuesta puede tener myor eficacia en el mercado. Cada vez existen más concursos, y teniendo en cuenta los intereses externos e internos de los objetivos de éste tipo de eventos, siempre tienen un ganador claro; el creados del concurso en toda regla. En este caso, yo voy a probar suerte con el concurso de Gaztea. La intención es clara; dar la cara y comunicar. Lo de ganar...ya se verá. Yo se, Timbawa, Te quiero como S.O.S. eta Vete ya. Bozkatu!!! Why try to find the ball in contests? Is another strategy to get the best results at lower cost. It is something that works and almost always have good results, because the simple fact makes it possible to compete noted that the proposal may have MYORES market performance. There is incre